ایکس باکس اسکورپیو یک تجربه یکپارچه برای توسعه دهندگان به ارمغان می‌آورد

ایکس باکس اسکورپیو یک تجربه یکپارچه برای توسعه دهندگان به ارمغان می‌آورد

ساخت وبلاگ

امکانات وب

ایکس باکس اسکورپیو یک تجربه یکپارچه برای توسعه دهندگان به ارمغان می‌آورد

یکی از مشکلاتی که برای کنسول‌های ارتقا یافته پلی‌استیشن نئو و ایکس‌باکس اسکورپیو پیش‌بینی می‌شود، اجبار توسعه‌دهندگان به ساخت دو نسخه از بازی برای کنسول‌های فعلی و ارتقا یافته است. ولی اخیرا رییس بخش عملیاتی ایکس‌باکس اعلام کرده که چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

پس از اینکه کمپانی‌های سونی و مایکروسافت نسخه جدیدی از کنسول‌های خود را با اسم رمز «پلی‌استیشن نئو» و «پروژه اسکورپیو» معرفی کردند، تاکید داشتند که این کنسول‌ها هیچ بازی انحصاری نخواهند داشت و تمامی آثار عرضه شده بر روی کنسول‌های فعلی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 و نسخه ارتقا یافته آن‌ها اجرا خواهد شد. همین مساله هم باعث می‌شود تا تصور کنیم که این وسط بازیسازان کار سختی در ساخت یک بازی برای کنسول‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری متفاوت خواهند داشت. ولی اخیرا دیو مک‌کارتی، رییس بخش عملیاتی ایکس‌باکس، اعلام کرده که چنین مشکلی پیش نخواهد آمد:

ما برای ساخت کنسول‌های ایکس‌باکس وان S و ایکس‌باکس اسکورپیو از بازخورد‌های بازیسازان استفاده کرده‌ایم. هدف کلی ما خلق یک تجربه یکپارچه در بین تمامی دستگاه‌های موجود و حتی ویندوز 10 است و تمامی تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهیم.

مایکروسافت در جریان کنفرانس E3 2016 خود از یک ویژگی جدید با نام Play Anywhere رونمایی کرد که به لطف آن دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس وان یا رایانه‌ی شخصی ویندوز 10 می‌توانند بازی را برای یکی از پلتفرم‌ها خریداری کنند و نسخه مربوط به پلتفرم دیگر را هم به صورت رایگان دریافت کنند. مک‌کارتی اعلام کرده که این ویژگی باعث می‌شود تا سازندگان بازی خود را در اختیار طیف گسترده‌تری از گیمر‌ها قرار دهند.

مک‌کارتی همچنین اعلام کرده که ایکس‌باکس Scorpio مرزهای پیشین بین دو نسل از کنسول‌های خانگی را از بین خواهد برد:

آن روش قدیمی ارتقا از یک نسل به نسل بعدی دیگر از بین خواهد رفت و این برای گیمر‌ها عالی است. چرا که آن‌ها می‌دانند بازی‌ها یا کنترلر‌های فعلی‌شان بر روی کنسول‌های بعدی هم کار خواهند کرد و این یک تجربه مثبت است.

با اینکه چندی پیش فیل اسپنسر اعلام کرد اسکورپیو هیچ بازی انحصاری نخواهد داشت، ولی مک‌کارتی در مصاحبه خود اعلام کرده که بازیسازان در ساخت بازی‌های خود برای کنسول‌های مایکروسافت آزادی عمل خواهند داشت. به استناد این نظر وی ممکن است شاهد بازی‌هایی باشیم که فقط روی اسکورپیو اجرا می‌شوند:

قطعا برای پیشرفت کردن، ما باید به سازندگان در ساخت بازی‌هایشان بر اساس مشخصات فنی کنسول‌ها آزادی عمل بدهیم. از قضا این مسئله با استقبال خوبی هم از جانب بازیسازان روبرو شده است.

در ویدیو معرفی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو که در جریان کنفرانس مایکروسافت پخش شد، شاهد بودیم که تعدادی از بازیسازان از جمله تاد هاواراد، سازنده بازی‌های Fallout 4 و Skyrim، به تمجید از آن پرداختند. همچنین هاجمیه تاباتا، سازنده بازی Final Fantasy XV، اعلام کرده که به احتمال زیاد نسخه بهبود یافته‌ای از این بازی را برای کنسول جدید مایکروسافت عرضه خواهد کرد.

همچنین در مورد کنسول ارتقا یافته سونی یعنی «پلی‌استیشن نئو» هم اندرو هاوس اعلام کرده که بازیسازان با «کمی کار اضافه» قادر خواهند بود بازی خود را برای نئو و پلی‌استیشن 4 فعلی بهینه کنند.

منبع: GameSpot

زوم کن و زون کن...
ما را در سایت زوم کن و زون کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار بازدید : 48 تاريخ : شنبه 5 تير 1395 ساعت: 18:02

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :